Subject: FW: Hallika-Mäe DP järgse tee ületuskoha valgustusest
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 2 Jun 2025 13:22:21 +0300

Palun reg

From: Veiko Saluri | Vesrax OÜ <[email-masked]>
Sent: Monday, June 2, 2025 11:40 AM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Cc: Tiina Kaas <[email-masked]>
Subject: Re: Hallika-Mäe DP järgse tee ületuskoha valgustusest

Tere Krista,

Kas on midagi selgunud selle teemaga? Ootan tagasisidet.

Tervitades

Veiko Saluri

Vesrax OÜ

+372 53004726

On 20. May 2025, at 10:52, Tiina Kaas <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere Lp. Krista Einama.

Ootame endiselt vastust eespoolesitatud küsimusele.

Parimate soovidega,

Tiina Kaas

Kontakt Tiina Kaas (<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >) 
kirjutas kuupäeval T, 6. mai 2025 kell 10:06:

Tere

Tänud kiire vastuse eest, kuid edastan Tellija küsimuse:

"Kas Transpordiamet saaks näidata uuringut, kus on loetud antud lõiku 
pimedal ajal ületavate inimeste arvu. Kahtlustan, et seda pole tehtud ja 
niisama õhust ei saa neid asju eeldada.

Saueveere detailplaneeringut ei ole kinnitatud ja perspektiivis ei ole sinna 
ka ühtegi lasteaeda ette nähtud, samuti puudub ka kaubanduskeskus 
detailplaneeringu esmases versioonis. Tasub mainimist, et TRAM soovitab, 
mitte ei kohusta rakendada erivalgustus"

Tervitades

Veiko Saluri

---------- Forwarded message ---------
Saatja: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: T, 6. mai 2025 kell 09:29
Subject: Re: FW: Hallika-Mäe DP järgse tee ületuskoha valgustusest
To: Tiina Kaas <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, Riho 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, Indrek Kustavus <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, Hardy Tubli <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, Marko Raid <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >, Märten Tõnissoo <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >

Tere

Kas Transpordiamet saaks näidata uuringut, kus on loetud antud lõiku pimedal 
ajal ületavate inimeste arvu. Kahtlustan, et seda pole tehtud ja niisama 
õhust ei saa neid asju eeldada.

Saueveere detailplaneeringut ei ole kinnitatud ja perspektiivis ei ole sinna 
ka ühtegi lasteaeda ette nähtud, samuti puudub ka kaubanduskeskus 
detailplaneeringu esmases versioonis. Tasub mainimist, et TRAM soovitab, 
mitte ei kohusta rakendada erivalgustust.

Tervitades

Veiko

From: Tiina Kaas <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Date: Monday, 5. May 2025 at 16:17
To: Veiko Saluri | Vesrax OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
Riho <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, Indrek Kustavus 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, Hardy Tubli 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, Marko Raid 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Fwd: FW: Hallika-Mäe DP järgse tee ületuskoha valgustusest

Tervitades

Veiko Saluri

+372 53004726

Vesrax OÜ

Edastan Transpordiameti seisukoha ülekäigu valgustuse osas.

Parimate soovidega,

Tiina Kaas

58150759

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

---------- Forwarded message ---------
Saatja: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: E, 5. mai 2025, 3:58 PM
Subject: FW: Hallika-Mäe DP järgse tee ületuskoha valgustusest
To: Tiina Kaas' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Tere,

Projekteerimisel onHallika Mäe DP järgne riigitee 11186 teeületuskoht km 
3,1, mis ühendab elamualale projekteeritud valgustuse olemasoleva 
valgustatud kergliiklusteega. Olemasolev kergliiklustee on ühendatud 
perspektiivse Saueveere arendusalast tekkiva tõmbepunktiga, milleks on Saue 
linna uus linnaosa koos kõigi pakutatavate teenustega.

Transpordiamet on seisukohal, et arvestades Saue linna arenguid tuleb rajada 
teeületuskohale valgustus.

Riigiteede valgustamise juhise järgi tekib teeületuskohale erivalgustuse 
projekteerimise vajadus kui  sõiduteed ületab pimedal ajal 10 inimest 
tunnis.

TRAM on soovitanud ka ÜKR erivalgustust, kui läheduses asub – lasteaed, 
kool, kaubandushoone, terviseasutus – kõik see, mis Saueveere linnaosas on. 
Lisaks aga tuleb ka ÜKR erivalgustusele projekteerida ka valgustus sõiduteel 
enne ja pärast ristmikku.

Tervitades,

Krista Einama

Transpordiamet

From: Tiina Kaas <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, April 25, 2025 3:29 PM
To: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Laur Kõiv 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Andres Aasna <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Hallika-Mäe

Tere

Küsimus Hallika-Mäe dp alal paikneva teemaala ja võrkude projekteerimise 
kohta.

Meie hommikuse telefonivestluse jätkuks Laur Kõiv´ga.

Tegemist on Ojakalda tee ristumisega Tutermaa-Vanamõisa teega, mida ületab 
kergliiklustee.

Detailplaneeringu koostaja, tellija ja valla vaheline kolmepoolne leping  ei 
näinud ette, et kergliiklustee teeületuskoht Tutermaa-Vanamõisa teel peab 
olema valgustatud.

Sama kehtib hetkel arendaja ja valla vahelise lepingu kohta.

Seoses projekteerimisega on täna päevakorda kerkinud küsimus:"Kas 
kergliiklustee ületuskoht peab olema valgustatud?" Kui suur on antud kohas 
tõenäoline teed ületavate inimeste hulk? Samal teel paiknevad teised 
ületuskohad ei ole samuti valgustatud. Kui valgustus siiski peaks olema, 
siis mis alustel ja tingimustel?

Juhin tähelepanu asjaolule, et sellega ei ole kummaski etapis arvestatud.

Palume teie seisukohta.

Parimate soovidega,

Tiina Kaas

Projektijuht

58150759

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

-- 

Parimate soovidega,

Tiina Kaas

58150759

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

-- 

Parimate soovidega,

Tiina Kaas

58150759

[email-masked] <mailto:[email-masked]>